کمسار در گذر زمان

توجه به محیط زیست و توسعه فرهنگی جامع و پایدار

کمسار در گذر زمان

توجه به محیط زیست و توسعه فرهنگی جامع و پایدار

کمسار در گذر زمان

حب الوطن من الایمان _پیامبر خاتم (ص)_
با سلام و احترام خدمت همه اهالی محترم و بزرگوار کمسار و محلات همجوار .ضمن عرض خوش آمدگویی به شما بزرگواران بابت بازدید از وبلاگ کمسار .به عرض می رساند این وبلاگ با همه نقضان و کم و کاستی هایش درصدد شناسایی و معرفی چهره واقعی کمسار و اهالی محترم آن و روستاهای همجوار تشکیل گردیده و برآنست که با همت همه دوستان و اهالی محترم آن (اعم از مهاجرین ،ساکنین ) گامی در جهت معرفی تاریخچه ،موقعیت جغرافیایی،اقلیمی و فرهنگ ناب مردم آن بر دارد بنابراین انتظار می رود با ارایه پیشنهادات و انتفادات مفید و سازنده ما را یاری نمایید . منتظر ارایه مطالب مفید تاریخی ،اجتماعی ،فرهنگی ،ورزشی ،و... شما بزرگواران هستیم . تا گامی در جهت توسعه فرهنگی این روستای تاریخی بر داشته باشیم . با سپاس فراوان حمید باقری

۱۳ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

فقدان آگاهی و دانش زیست محیطی
بین رفتارهای حفاظتی از محیط زیست و دانش و آگاهی افراد رابطهٔ مستقیمی وجود دارد، یعنی هر چه دانش زیست محیطی فرد بیشتر باشد، احتمال انجام رفتارهای حفظ زیست محیطی‌اش نیز بالاتر می‌رود؛ بنابراین، در قدم نخست، باید خطرات زیست‌محیطی را به وضوح و شفافیت بیان کرد و فرد را نسبت به این امر آگاه ساخت.

همچنین افراد باید دانش خود را دربارهٔ شیوه‌های حفاظت از محیط زیست بالا ببرند. سخن پارسونز که معتقد است آگاهی به‌عنوان گرایش ارادی وسیلهٔ دستیابی به هدف‌هاست، گواه بر همین امر است؛ یعنی اگر مردم آگاه باشند و اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند، بدون جبر و ناخودآگاه در این راستا تلاش خواهند کرد.

مهم‌ندانستن و بی‌توجهی به آینده
اکثر مردم گرچه می‌دانند باید به فکر نسل آینده باشند، در رفتارهای فردی و جمعی بی‌اهمیتی به آینده و نسل بعد نشان می‌دهند است. به‌عنوان نمونه می‌بینیم در سطح فردی، از لامپ پرمصرف استفاده می‌کنند، از عایق‌سازی منزل خودداری می‌کنند، در مصرف انرژی‌های گرمایشی و سرمایشی صرفه‌جویی نمی‌کنند و… . این رفتارها در درازمدت هزینهٔ مالی فراوانی برای آن‌ها به‌وجود می‌آورد، در حالی که افراد توجهی به این مسائل نمی‌کنند. در سطح جمعی نیز شاهد رفتارهایی هستیم که نشان از بی‌توجهی به انسان‌های نسل آینده دارد.

مصرف‌گرایی مفرط
امروزه برخی افراد، هویت و ارزش خود را براساس دارایی‌ها و تجملات مادی‌شان توصیف می‌کنند. جست‌وجوی معنا و امنیت روانی در مادیات موجب مصرف‌گرایی بیش‌ازحد می‌شود، چیزی که رسانه‌های جمعی نیز آن را تقویت می‌کنند. در این راستا افرادی که خصوصیت مصرف‌گرایی دارند، وقتی مصرف خود را با دیگران مقایسه می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که مصرف آن‌ها کم‌تر از مصرف دیگران است، احساس محرومیت و ولع شدید می‌کنند و به مصرف افراطی روی می‌آورند. در این میان، توجه به محیط زیست و تلاش برای استفاده از موادی که به محیط زیست صدمه نزند، مورد غفلت واقع می‌شود و درنهایت مصرف‌گرایی مفرط مستقیم و غیرمستقیم به محیط زیست آسیب می‌رساند. تغییر سبک زندگی و گرایش افراد به استفادهٔ مفرط از تکنولوژی‌های روز برای دستیابی به آسایش و برآورده‌کردن نیازهای کنونی نیز مزید بر علت است.

خودمداری
به طور عمومی، افراد اطلاعات را به شیوه‌ای دریافت و ادراک می‌کنند که باعث ایجاد احساس مثبت دربارهٔ خودشان شود. در این میان، فرد شواهد و مدارکی را که موجب ارزیابی منفی‌اش شود، نادیده می‌گیرد یا از آن‌ها اجتناب می‌کند و از سویی شواهدی را که باعث افزایش احساسات مثبت در او شود، مورد اهمیت و حتی بزرگ‌نمایی قرار می‌دهد.

این سوگیری غلط در ایجاد و تداوم مشکلات زیست محیطی نقش دارد، به طوری که برای محافظت از خویشتن، فرد روی آن دسته از مشکلات زیست‌محیطی تمرکز می‌کند که به او امکان می‌دهد نقش خود را نادیده بگیرد و دیگران را علت اصلی این مشکلات ببیند.

به طور نمونه کشورهای پیشرفته را به‌خاطر آلاینده‌های صنعتی سرزنش می‌کند. در چنین شرایطی آزادی بیشتری برای ادامهٔ رفتار تخریب‌گرایانهٔ خود احساس می‌کند. چراکه رفتارهای خود را نادیده می‌گیرد یا آن‌ها را علت تخریب محیط زیست نمی‌داند. همچنین فرد، برای تقویت احساسات مثبت به خود، دست به رفتارهایی می‌زند که گرچه در عمل اهمیت چندانی ندارند، تصور می‌کند نقش او در حفظ محیط زیست پررنگ است؛ برای مثال در ذهن خود به طور دائم نگران محیط زیست است و در عین حال که از وسایل نقلیهٔ شخصی، به جای وسایل نقلیهٔ عمومی، استفاده می‌کند، دیگران را به خاطر رفتارهای تخریب‌گر محیطی دیگر، سرزنش می‌کند.

در مجموع خودمداری و تأیید خویشتن موجب می‌شود، افراد آسیبی را که به محیط زیست می‌زنند کم و کار مثبتی را که انجام می‌دهند، زیاد برآورد کنند و این مسئله نه‌تنها در حل مشکلات زیست محیطی ایجاد تداخل می‌کند، بلکه موجب تداوم رفتار مخرب نسبت به آن نیز می‌شود.

هم‌نوایی و لوث مسئولیت
این دو مفهوم از مفاهیم روان‌شناسی اجتماعی هستند. در هم‌نوایی، فرد براساس رفتارهای گروه دیگر احساس فشار واقعی یا خیالی می‌کند و درنهایت رفتار خاصی را انجام می‌دهد؛ برای نمونه، وقتی فردی می‌بیند دیگران به‌آسانی رفتارهایی را انجام می‌دهند که باعث تخریب محیط زیست می‌شود، او نیز این رفتار را به‌راحتی انجام می‌دهد. در لوث مسئولیت، فرد، مسئولیت یک مشکل را به گروه، سازمان و افراد دیگر نسبت می‌دهد و معتقد است نباید برای رفع آن مشکل کاری انجام دهد، درواقع مسئولیت را به شخص دیگری واگذار می‌کند. مثلاً وقتی فرد می‌بیند شخصی به تخریب محیط زیست برخاسته است، برای جلوگیری از این عمل، اقدامی نمی‌کند، چراکه معتقد است گروه یا سازمان‌های دیگر متولی این مسئله هستند. در این صورت فرد حتی حاضر به جمع‌آوری زباله‌هایی که خود تولید کرده نیست و مسئولیت آن را به شهرداری می‌سپارد.

با درک خطرات و ضررهایی که عدم توجه به محیط زیست پیش خواهد آورد، باید با شناخت کامل ضرورت‌های حوزهٔ محیط زیست روی این مسئله حساس شویم و دیگر مسائل مربوط به محیط زیست را از مسائل زندگی خود جدا ندانیم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۶ ، ۲۲:۵۱
حمید باقری و امیررضا باقری.



براستی آیا نمی شد این بناهای تاریخی را حفظ نمود؟.چرا بناهای تاریخی این روستای کهن یکی پس از دیگری از بین می رود.؟

 آیا این بناها در مناطق دیگر هم اگر وجود داشتند اهالی ومسولین آن روستاها بی تفاوت بودند؟یا نه سعی در حفظ ونگهداری آن  از هیچ کوششی دریغ نمی کردند ؟





منتطر ارسال مطلب از سوی شما بزرگواران درباره تصاویر فوق هستیم. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ آبان ۹۶ ، ۲۳:۴۶
حمید باقری و امیررضا باقری.

 

 چگونه ادبیات و زبان فارسی را خوب یاد بگیریم چگونه ادبیات بخوانیم؟ (قرابت و تناسب معنایی)

مبحث قرابت معنایی یکی از مباحث تست‌خیز درس ادبیات است که به صورت مکرر در کنکورهای سال‌های اخیر 9 تست را به خود اختصاص داده است. به دلیل بی‌اطلاعی از روش مطالعه‌ی این مبحث برخی داوطلبان درصد پایی...

نظر

مبحث قرابت معنایی یکی از مباحث تست‌خیز درس ادبیات است که به صورت مکرر در کنکورهای سال‌های اخیر 9 تست را به خود اختصاص داده است. به دلیل بی‌اطلاعی از روش مطالعه‌ی این مبحث برخی داوطلبان درصد پایینی از این مبحث می‌گیرند.

قرابت معنایی از جمله‌ مباحثی است که نیاز به تجزیه و تحلیل دارد و باید ارتباط اجزا را با یکدیگر دریافت و سپس موقعیت یک جزء یا کلمه را در آن مجموعه مشخص کرد.

 برای این‌که در این مبحث به تسلط برسید به نکات زیر توجه کنید:


1.    هنگام مطالعه‌ی اشعار و متون به معنای ظاهری و معنوی اشعار توجه کنید و با نگاهی تحلیلی، مفهوم بیت را دریابید. باید بتوانید متون و اشعاری که با هم قرابت معنای دارند مشخص کنید.


2.    با بررسی تست‌های قرابت معنایی مشاهده شده است که یک بیت از کتاب و گزینه‌ها خارج از کتاب درسی طرح می‌شود. بیت‌های خارج از کتاب درسی را نیز مطالعه کنید.


3.    گاهی یک مصراع در صورت سؤال است و با سایر گزینه‌ها تناسب دارد یا تناسب ندارد. برای این‌که این موارد را تشخیص دهید، حتماً از کتاب درسی یا کتاب‌های آموزشی کانون که به صورت کامل هر بیت و مصراع را توضیح داده‌اند استفاده کنید تا با شناخت کاملی بتوانید مطالب را یاد بگیرید.


4.    گاه سؤالاتی طرح می‌شوند که برای پاسخ‌گویی به‌ آن‌ها به مطالعه‌ی دقیق متن کتاب درسی نیاز دارید. پس هیچ گاه کتاب درسی را از برنامه‌ی مطالعاتی‌تان خارج نکنید.


5.    برای تسلط کامل بر این مبحث حتماً از DVD‌های آموزشی رهپویان دانش و کتاب آبی قرابت معنایی که دارای 700 تست قرابت معنایی است استفاده کنید. تست‌های کتاب آبی را هماهنگ با برنامه‌ی راهبردی آزمون‌ها کار کنید و مطالب مرتبط با هم را در دفترچه‌ای یادداشت کنید.

توصیه‌ی مشاوره‌ای:

مبحث قرابت معنایی یکی از مباحثی است که باید آن را در بلندمدت یاد بگیرید و نیاز به هدف‌گذاری بلندمدت دارد. توصیه می‌کنم عجول نباشید و برای یادگیری این مبحث حوصله به خرج دهید.


                                                     حمید باقری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۶ ، ۲۳:۳۹
حمید باقری و امیررضا باقری.


بسم الله الرحمن الرحیم
الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون

خبر تأسف بار جان باختن جمعی از هموطنان عزیزمان در زلزله  و آسیب دیدن جمع کثیر دیگری در استان کرمانشاه موجب تألم و تأثر عمیق قلبی اینجانب گردید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به ملت بزرگ ایران و ابراز همدردی و تأسف و تأثر فراوان به مردم شریف استان کرمانشاه و مناطق زلزله زده بویژه خانواده های داغدار، غفران واسع برای درگذشتگان وصبر و اجر برای بازماندگان و سلامت و عافیت کامل برای آسیب دیدگان و مجروحان از خداوند بزرگ مسئلت می‌نمایم.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۶ ، ۲۳:۳۴
حمید باقری و امیررضا باقری.

در ادامه مسابقات والیبال شفت روز دوشنبه مورخه 96/08/22 راس ساعت ۸ شب در سالن شهید نیکویی احمدسرگوراب شاهد برگزاری دو مسابقه از سری مسابقات والیبال شفت خواهیم بود.

تیم نوجوانان کمسار_تیم نوجونان هلال اهمر رشت
((مسابقه رده بندی ))




 اسامی تیم نوجوانان کمسار بزرگ به ترتیب به شرح زیر است:
۱.محمدرضا حسنی
۲.آرمین کمائی
۳.محمدرضا کریمی
۴.پژهان اکبری
۵.میلاد کمائی
۶.محمدرضا یعقوبی
۷.امیرمحمد نیکروان

#مربی: #ابراهیم_کمائی


و بازی پیشکسوتان  کمسار بزرگ راس ساعت ۹ شب برگزار خواهد شد .
پیشکسوتان کمسار بزرگ_پیشکسوتان هلال اهمر

اسامی  تیم  بزرگسالان((پیشکسوتان)) کمسار بزرگ به ترتیب به شرح زیر است:
۱.رحمان نیکروان
۲.ابراهیم کمائی
۳.مهدی میرجلالی
۴.حسین نیکروان
۵.رحیم نیکروان
۶.عباس عنصری

#مربی_تیم: #محسن_محمدزاده
#سرپرست_تیم: #رضا_معدلتخواه


برای این دو تیم والیبال کمسار و بازیکنان پیشکسوت و نوجوانان  با صلابت آرزوی موفقیت روز افزون داریم .


 تهیه کننده : آرمین کمایی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۶ ، ۲۲:۱۸
حمید باقری و امیررضا باقری.

 

باید باور نمود که هنوز هستند  جوانانی که با همه مشکلات حرفه معلمی هنوز هم عاشق این حرفه اند و می گویند که این حرفه را آگاهانه  و از روی عشق و علاقه انتخاب نموده اند یکی از این چهر ه ها جوانی است  که از خانواده کاملا فرهنگی با عزم راسخ ،پشتکار و برنامه ریزی خوب خویش توانست در کنکور  96-95 خوش بدرخشد و وارد دانشگاه فرهنگیان تهران شود و تا بتواند جانشینی شایسته برای پدر و مادر فرهنگی خوشنامو زحمت کش خویش  گردد . او فرزند دوتن از بهترین وصادق ترین و خوشنام ترین همکاران فرهنگی ما می باشد .به همین بهانه مصاحبه ای با این جوان شایسته ترتیب داده ایم که با هم به پای این مصاحبه می نشینیم .


1-لطفا خودتان را معرفی  نمایید.

ایمان خرم دل

2_دوره ابتدایی وراهنمایی را در کدام  مدارس به تحصیل پرداختید؟

دوره ابتدایی:شاهد امام علی/دوره راهنمایی:ویژه فرهنگیان


_3 دوره متوسطه وپیش دانشگاهی را در کدام آموزشگاه درس خوانده اید؟

دوره متوسطه:شاهدکمیل/دوره پیش دانشگاهی:غیرانتفاعی بهارستان


4- چگونه شد که به  رشته  ریاضی در دبیرستان روی آوردید،؟


به درس های ریاضی و فیزیک علاقه داشتم و  رشته های دانشگاهی که مربوط به این رشته بودند به علایقم نزدیک تر  بودند تا رشته های دیگر.

5_ ساعات مطالعه شما در طول شبانه روز چند ساعت بوده است؟ 

تاسال سوم دبیرستان متناسب با دروس مختلف برای هر درس وقت صرف میکردم٬درس های هر روز که تدریس میشد مروری کوتاه میکردم و بعد به بررسی درس های روز بعد و انجام تکالیف مربوط به آن ها  می پرداختم.


6_ چه کسانی مشوق اصلی  شما در امر تحصیل بوده اند ؟

پدر و مادرم


7_ آیا در کلاسهای کنکور ویا آزمونهای دیگر موسسات شرکت نموده اید؟

در کلاس های کنکور شرکت نکردم که البته اشتباه بود،چون به نظرم شرکت در این کلاس ها اگر کنترل شده و بر اساس نیاز باشد،لازم است./در آزمون های گزینه دو شرکت میکردم.


8_رمز موفقیت  خویش را در  کنکور 96 در چه می دانید،؟

شکرخدا در رشته ای که مدنظرم بود قبول شدم،اما با توجه به انتظاراتی که از خودم داشتم،خودم را در کنکور۹۶ موفق نمیدانم،چراکه خیلی بهتر از این باید عمل می کردم،و دلیلش هم برنامه ریزی نادرستی بود که در سال آخر داشتم و نتوانستم برای دروس مختلف در کنارهم آنطور که باید برنامه ریزی کنم،و به دانش آموزان هم توصیه میکنم اولا برای همه درس های خود برنامه ریزی داشته باشند و به هر درس باتوجه به نیاز آن درس اهمیت دهند، و برای سال آخر که سال کنکورهم است از ابتدا برنامه ریزی دقیقی با کمک یک مشاور مجرب انجام دهند،چراکه درس خواندن در این سال چه ازنظر کمی و چه کیفی تفاوت هایی با سال های پیش دارد،و دانش آموز باید علاوه به برنامه ریزی برای دروس پیش دانشگاهی برای دروس پایه نیز برنامه دقیقی داشته باشد،و به همین دلیل توصیه میشود تابستان که یک فرصت طلایی است را به هیچ عنوان از دست ندهند و حداقل دروس پایه را یک دور مطالعه کنند تا بتوانند با شروع سال تحصیلی پیش دانشگاهی برنامه ریزیه بهتری برای دروس پایه خود با توجه به نقاط ضعف و قدرت خود درهر درس در کنار دروس‌پیش دانشگاهی انجام دهند.در غیر این صورت جبران این عقب ماندگی مشکل خواهد بود.


_9چطور شد که به حرفه معلمی  روی آوردید ودانشگاه فرهنگیان را بعنوان  دانشگاه خویش انتخاب نمودید ؟

در خانواده ی ما فرهنگیان زیادی وجود دارند و زندگی تقریبا موفقی هم دارند و خودم هم به تدریس و تعلیم علاقه مند هستم و از اینکه علمی را به کسی بیاموزم لذت میبرم.
از دلایل دیگر هم تضمین شغلی  است که در این رشته وجود دارد و میتوان در همین سن باتوجه به اهداف برای پیشرفت در رشته تحصیلی و شغل آینده برنامه ریزی کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۶ ، ۲۳:۰۶
حمید باقری و امیررضا باقری.


به مناسبت چهاردهمین سالگرد درگذشت جوان ناکام زنده یاد علی خرم دل کمساری, و همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع), مراسم مداحی و سخنرانی همراه با پذیرایی شام, در تاریخ پنجشنبه 18\8\96 پس از اقامه نماز مغرب و عشاء, در مسجد قائمیه(عج) کمسار بزرگ(شهرستان شفت) برگزار گردید.   مداح مراسم: برادر عسلی.         سخنران:  حاج آقا زحمتکش






۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۶ ، ۱۵:۲۶
حمید باقری و امیررضا باقری.

 


دومین جلسه حامیان محیط زیست منطقه کمسار این بار به میزبانی دهیاری و شورای   روستای کمسار وبا حضور آقای وارزین سرپرست محترم دهیاری کمسار  و آقایان منوچهر کمایی و بهمن نیکروان دو تن از اعضای محترم وفعال  حامی محیط زیست ودیگر اعضای گروه حامیان محیط زیست  ( آقایان: احمدی تبریزی( مهاجر از تبریز), جعفر صحرانورد, علیرضا طاهری, محمدعلی ادیبی, حمید باقری و ابراهیم خرم دل)این بار با شعار کاهش تولید زباله، ضامن سلامت و بقای انسان و محیط زیست  روز جمعه 12-8-96در دفتر شورای کمسار راس ساعت 5 عصر برگزار گردید.


نخست برادر  ابراهیم خرم دل سخن را با نام و یاد خدا و عرض خیر مقدم به دوستان آغاز نموده, در ادامه هدف از تشکیل گروه تلگرامی" کمسار شفت و حومه- گیلان" ( حدودا 10 مرداد 96)و همچنین تشکیل " گروه حامیان محیط زیست کمسار" ( حدودا 7 مهر 96) را بیان نمود. در ادامه یکی از پیشنهادات خود یعنی  تشکیل هیأت مدیره, افتتاح حساب توسط هیأت, تشکیل صندوق حمایت از روستا" و نحوه جذب حمایت های معنوی( فکری) و مادی و شیوه و موارد استفاده وجوهات را تشریح نمودند .

سپس   آقای احمدی( با مرحوم استاد حبیب رحیمی خویشاوند است) به برخی از تجارب و آداب و رسوم تبریزی ها پرداخت: انجمن خامنه ایها و عملکرد و شیوه کار آن ها- همه مؤسسات و نهادها بیلان کار می دهند چه به أشنایان چه به غیره- شهر تبریز بی گدا است! کمک به شیوه درست و منطقی نه گداپروری- تقدیم هدایا به جای گل, شیرینی, پرده, بنر, زکات, قربانی کردن, صدقه, لباس, کفش, نان, در راه مانده و.... به صندوق واریز کرده, رسید می گیریم و بعد بیلان کار می دهند!- به گدا و معتاد کمک نمی کنند اما به خانواده اش چرا.

در ادامه  آقای وارزین در کمال نا باوری با  نا امیدی سخن را شروع نموده, بیان داشت: تشکیلات شورای بازار به شکست منجر شد- شورا بدون پول نمی تواند کاری انجام دهد- هیأت مدیره صندوق 2 نفر از شورا و دهیار, 3 نفر از بیرون باشد- صندوق باید درآمد زیادی داشته باشد تا بتواند نخست مشکلات پیش پا افتاده را حل نماید- گروه تلگرامی توسط وی تشکیل شده, شکست خورده است- برای شن ریزی کوچه ها درصدی از مردم گرفتیم- مردم در جمع آوری و تفکیک زباله همکاری نمی کنند-  کاشتن نهال کاج و خراب کردن در سیزده بدر و.....     نکته: حاضران در کمال آرامش به نوبت پاسخ بیانات ایشان را دادند.

نفر چهارم آقای محمدعلی ادیبی بودند که در زمینه زباله وسامان دهی آن پیشنهاد دادند که با تهیه یک گاری وتحویل آن در درب منازل وتغییر سطل های زباله به صورت چرخ دار گامی در جهت تسریع وتسهیل در امر جمع آوری زباله ها شکل گیرد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۶ ، ۰۰:۰۰
حمید باقری و امیررضا باقری.

   این روزها که  موضوع زباله سراوان  به شکل جدی در سطح استان وحتی کشور بعنوان سوژه داغ شبکه های ا جتماعی ، رسانه ها ملی ومحلی و حتی جهانی قرارگرفته است ،همه ما ها  انگشت اتهام را به سوی برخی از ارگانها ونها های دولتی وغیر دولتی اشاره می کنیم ، آیا شایسته وبایسته نیست که به نقش  منفی خود وخانواده  تحت مدیریت خویش  در ایجاد این معضل توجه نماییم. وهرکدام بجای اینکه نقش دیگران را در ایجاد این بحران برای مردم مظلوم خطه سراوان وحومه پر رنگ جلوه دهیم بهتر آن است که با اتخاذ تدابیر صحیح  نقشی موثر در کاهش الام این مردم مهربان و دوست داشتنی ایفا نماییم.

اگر ترکیب ((مردم مهربان ودوست داشتنی ))را هم به کار می برم چون در سالهای اولیه خدمت خویش در وزارتخانه آموزش وپرورش  سعادت خدمت به این عزیزان را در آن دیار داشته ام وهیچ گاه محبت های مردمان این دیار سرسبز وصبور از  گنجینه خاطرات ما حذف نخواهدگردید .سالهاست که راهکارهای کاهش زباله در جوامع مختلف مورد توجه قرار گرفته است وبرای دستیابی به یک عادت اجتماعی درست کاهش زباله های شهری ،فعالیت های زیادی صورت  می گیرد. هرکدام از ما شهروندان باید تمام همت خویش را در زمینه کاهش زباله ها  نشان دهیم وگرنه فقط نشستنو  ابراز همدردی با مشکلات ومعضلات آن سامان نمودن نشان می دهد که  گامی  را در جهت رفع معضلات این هموطنان بر نداشته ایم .  امروز هر کدام از ما شهروندان در هر طبقه اجتماعی باید یک رسانه  در جهت کاهش تولید زباله ها باشیم.من معلم ،من دانش آموز ،من کارمند ومن خانه دار باید روش ها ومتدهای صحیح کاهش پسماندها هم فراگیرم وهم   به همنوعان خویش   آموزش عملی  دهیم . وسعی نمایم که هرکدام در منازل ومحل کار خویش برنامه وشیوه ای اتخاذ نماییم که حداقل به کاهش ده درصدی تولید زباله ها منجرگردد. کاهش زباله به کاهش جمع

آوری ،حمل ونقل ،بازیافت وسپس دفع آن منجر خواهد شدودر پی آن حفظ منابع طبیعی وکاهش آلودگی ها را در برخواهد داشت و این زمانی می تواند تحقق یابد که تغییرات اساسی در عادتها ی روزمره زندگی ،شیوه تولید ومصرف صورت پذیرد . در اینجا چند راهکار ساده درباره چگونکی کاهش تولید زباله اشاره می کنیم.

_1-از لیوان ها وفنجان های با دوام وثابت استفاده نماییم وحتی در مسافرتها ظروف و سفره یکبار مصرف به کار نبریم ..


2_  از وسایل بادوامی مثل پوشاک  ووسایل منزل ،بخوبی نگهداری وبموقع تعمیر کنیم تا احتمال شکستن وفرسوده شدن وبی استفاده شدنشان کمتر شود.

_3به جای استفاده از اسپری آفت زدا،می توان ازمخلوط آب ومقداری مایع ظرفشویی وکمی سرکه استفاده نمود .-.

4-  قسمت های سفید کاغذ وبریده های کاغذ را دوباره استفاده نماییم،قبل از فرستادن کاغذ برای  بازیافت مطمئن شویم که از دو روی آن استفاده کرده ایم.

5-_باقیمانده پارچه ها را برای تکه دوزی ،دوخت لباس های عروسک ،نظافت منزل وطراحی روی لباسها استفاده نماییم.

_6-برای  کاهش حجم زباله های تر وکمک به تفکیک زباله های تروخشک از چند سطل زباله با رنگ های مختلف درکنار هم استفاده نماییم.

7-_قوطی های شیشه ای وپلاستیکی را پس از مصرف شسته وخشک نماییم وبرای نگهداری موادغذایی از آنها استفاده نماییم. شیشه ها ی مربا،سس ،عسل و،،،را می توان برای نگهداری سبزی های خشک استفاده نماییم.

ودر پایان  اگر دارای هنر یا خلاقیتی هستیم که می تواند از پسماندهای هشک به نحوی استفاده کنیم ،این هنر را به

دوستان،همکاران ،همسایگان خود آموزش دهیم تا قدمی در راه حفاظت محیط زیست برداشته باشیم . وبا نشر این مقاله شاید

بتوانیم کمکی به هموطنان و اهالی خونگرم خطه سراوان گیلان نماییم. 

حمید باقری  کلوانی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آبان ۹۶ ، ۲۳:۳۷
حمید باقری و امیررضا باقری.

نوجوانان خوش استیل وآینده دار والیبال کمسار  پای در جای پای بزرگان این دیار و استان خواهند گذاشت. این نوجوانان خوش استیل سودای بزرگ شدن در عرضه والیبال را دارند.سودایی که  با توجه به توانایی های   وپتانسیل این آینده داران غیر ممکن نیست اما نیاز به همت ،پشتکار وحداقل امکانات برای تمرین وآماده سازی دارند.از سوی دیگر  با اطلاع از ظرفیت وتوانایی بالای این نوجوانان که سرشار از انرزی ونبوغ می باشند.

وظیفه مسولان محلی ومنطقه ای  ودوستداران این ورزش در این برهه  در قبال این نوجوانان دوچندان می باشد تا استعداد های این عزیزان به بیراهه نرود و شاهد شکوفایی این بازیکنان مستعد باشیم امیدواریم در قدم اول  مسولان شهرستان هر چه سریعتر به  فکر تاسیس یک سالن ورزشی در این روستای کهن ومستعد ورزشی باشند  تا استعدادهای این روستا و قریه های همجوار هرز نرود و شاهد معرفی چهر ه های خوب استانی همچون سالهای گذشته در ورزش این سامان باشیم.

در اینجا وظیفه خود می دانیم ضمن تشکر از همه عزیرانی که به حمایت وپشتیبانی از این نوحوانان  مستعد پرداخته اند بویژه پیشکسوتان وعلی الخصوص جناب آقای ابراهیم کمایی که در همه احوالات ودر سخت ترین شرایط همراه و یاور این بازیکنان بوده اند کمال تشکر را بعمل  آوریم .امید واریم با ورود حامی مالی در این رشته ورزشی اندکی از معضلات این تیم کاسته شود.

در پایان به معرفی برخی از بازیکنان این تیم می پردازیم .

تیم نوجوانان کمسار بزرگ به ترتیب به شرح زیر است:
۱.محمدرضا حسنی
۲.آرمین کمائی
۳.محمدرضا کریمی
۴.پژهان اکبری
۵.میلاد کمائی
۶.محمدرضا یعقوبی
۷.امیرمحمد نیکروان

#مربی: #ابراهیم_کمائی


                  تهیه کننده :حمید باقری           عکس :آرمین کمایی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ آبان ۹۶ ، ۲۳:۰۲
حمید باقری و امیررضا باقری.