کمسار در گذر زمان

توجه به محیط زیست و توسعه فرهنگی جامع و پایدار

کمسار در گذر زمان

توجه به محیط زیست و توسعه فرهنگی جامع و پایدار

کمسار در گذر زمان

حب الوطن من الایمان _پیامبر خاتم (ص)_
با سلام و احترام خدمت همه اهالی محترم و بزرگوار کمسار و محلات همجوار .ضمن عرض خوش آمدگویی به شما بزرگواران بابت بازدید از وبلاگ کمسار .به عرض می رساند این وبلاگ با همه نقضان و کم و کاستی هایش درصدد شناسایی و معرفی چهره واقعی کمسار و اهالی محترم آن و روستاهای همجوار تشکیل گردیده و برآنست که با همت همه دوستان و اهالی محترم آن (اعم از مهاجرین ،ساکنین ) گامی در جهت معرفی تاریخچه ،موقعیت جغرافیایی،اقلیمی و فرهنگ ناب مردم آن بر دارد بنابراین انتظار می رود با ارایه پیشنهادات و انتفادات مفید و سازنده ما را یاری نمایید . منتظر ارایه مطالب مفید تاریخی ،اجتماعی ،فرهنگی ،ورزشی ،و... شما بزرگواران هستیم . تا گامی در جهت توسعه فرهنگی این روستای تاریخی بر داشته باشیم . با سپاس فراوان حمید باقری

پرورش سبزیجات وصیفی جات در گلدان

جمعه, ۴ خرداد ۱۳۹۷، ۰۳:۲۱ ب.ظ

امروزه به دلیل آپارتمان نشینی و کمبود فضا و مشغله ی زیاد معمولا اکثر افراد مایحتاج سبزی و صیفی جات خودشون رو خریداری میکنن. مطمئنا چیدن سبزی هایی که خودتون پرورش میدین واقعا لذت بخشه و علاوه بر اون میتونین از تازه و طبیعی بودن اونها هم مطمئن باشید. رنگ سبز اونها باعث آرامش و طراوت و شادابی افراد میشه و حتی از نظر روحی هم تاثیرات مثبت فراوونی داره. همه ی ما میتونیم با گذاشتن چندتا گلدون قشنگ که پر از میوه های رنگارنگم هستن سبزی و شادابی رو به خونه هامون بیاریم. در این مطلب سعی میکنم مواردی از سبزی ها و صیفی جات رو بهتون معرفی کنم که برای پرورش در گلدان مناسبند.

پرورش گوجه فرنگی در گلدان

یکی از بهترین گزینه ها برای پرورش در گلدان، گوجه فرنگیه که به راحتی رشد میکنه. این گیاه نیاز داره که حداقل 5 تا 6 ساعت در طول شبانه روز از نور کافی برخوردار باشه. اندازه ی گلدان بستگی به اندازه ی گیاه داره 

در خانه لوبیا سبز پرورش بدید

لوبیا سبز تمایل به رشد به سمت بالا داره و باید گلدونش رو در قسمتی از خونه قرار بدین که نور کافی داشته باشه و بتونین این گیاه رو روی دیوار هدایت کنید و به زودی میبینین که دیواری پوشیده از لوبیا خواهید داشت. البته قابل ذکره که اگه چنین فضایی رو در اختیار ندارین بهتره بذر لوبیا سبز پایه کوتاه تهیه کنید که به صورت بوته رشد میکنند و واقعا پر محصول هستند.

نکهداری بوته ی فلفل در گلدان

یکی از بهترین انتخاب ها برای کاشتن در گلدان فلفله. بهتره که برای کاشتش از گلدونهایی استفاده کنید که عمیق باشند. این گیاه برای رشد نیاز به نور فراوان و جایی گرم داره. اگر از خاک مناسب استفاده کنین و گیاهتون نور و گرمای کافی داشته باشه محصول فراوانی خواهید داشت.

کاشت تربچه در گلدان

از جمله سبزی هاییه که رشد خیلی خوبی داره و برای کاشتن در گلدون خیلی مناسبه، تربچست که بهتره از گلدون هایی استفاده کنید که 15 تا 20 سانتی متر ارتفاع داشته باشه و برای کاشت بین بوته ها 6 سانتی متر فاصله بدید.

پرورش اسفناج در گلدان

یادتونه که در مطلب 7 گیاه که دارای آهن بیشتری از گوشت هستند توضیح دادم که اسفناج سرشار از آهنه و بسیار مفید برای بدن. برای داشتن اسفناج های تازه کافیه که اونها رو داخل یه گلدون بکارین و پشت پنجره قرار بدین. اسفناج در هر فضایی به راحتی رشد میکنه و نیاز به نور زیادی هم نداره.

پرورش هویج در خانه

هویج بهترین رشد رو در آب و هوای سرد داره و نیاز به آبیاری منظم و دقیق داره. در غیر اینصورت ریشه های اون سریعا خشک میشن. رشد این گیاه در گلدون راحته و فضای زیادی رو هم اشغال نمیکنه.

سیر را در گلدان بکارید

راجع به سیر و سلامتی بسیار شنیدیم و همیشه از سیر به عنوان بدبوی پرخاصیت یاد میکنیم. برای داشتن این سبزی مفید در خونتون اون رو در گلدونی بکارین که 20 سانتی متر ارتفاع داشته باشه و بین بوته ها 5 سانتی متر فاصله بذارین. شما از ساقه ی سبز سیر میتونین در انواع سالادها و ساندویچ ها استفاده کنید و از سیر تازه هم برای غذاهای مختلف بهره ببرید.

بادمجان

اگرچه بادمجان ها مستعد ابتلا به انواع آفات باغی هستند اما نوع پایه کوتاه آن را میتوانید در گلدان پرورش دهید. آنها گیاهان گرمادوستی هستند و نیاز به درجه حرارت بالا در شب و روز دارند. در نتیجه برای کاشت در تابستان مناسبند اما اگر در آب و هوای گرم زندگی میکنید، میتوانید در کل سال آن را پرورش دهید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۰۴
حمید باقری و امیررضا باقری.

صیفی حات

گلدان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی