کمسار در گذر زمان

توجه به محیط زیست و توسعه فرهنگی جامع و پایدار

کمسار در گذر زمان

توجه به محیط زیست و توسعه فرهنگی جامع و پایدار

کمسار در گذر زمان

حب الوطن من الایمان _پیامبر خاتم (ص)_
با سلام و احترام خدمت همه اهالی محترم و بزرگوار کمسار و محلات همجوار .ضمن عرض خوش آمدگویی به شما بزرگواران بابت بازدید از وبلاگ کمسار .به عرض می رساند این وبلاگ با همه نقضان و کم و کاستی هایش درصدد شناسایی و معرفی چهره واقعی کمسار و اهالی محترم آن و روستاهای همجوار تشکیل گردیده و برآنست که با همت همه دوستان و اهالی محترم آن (اعم از مهاجرین ،ساکنین ) گامی در جهت معرفی تاریخچه ،موقعیت جغرافیایی،اقلیمی و فرهنگ ناب مردم آن بر دارد بنابراین انتظار می رود با ارایه پیشنهادات و انتفادات مفید و سازنده ما را یاری نمایید . منتظر ارایه مطالب مفید تاریخی ،اجتماعی ،فرهنگی ،ورزشی ،و... شما بزرگواران هستیم . تا گامی در جهت توسعه فرهنگی این روستای تاریخی بر داشته باشیم . با سپاس فراوان حمید باقری

چگونه محیط زیست محلی خود را سالم و امن نگه‌داریم

يكشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴ ب.ظ

ما محیط زیست خود را به دستان خود و با شیوه زندگی، فعالیت‌ها و حتی فکرمان تحت تأثیر قرار می‌دهیم. یک اجتماع نیز به‌طورکلی بر محیط اطراف خود با توجه به راه و روش و انتخاب‌هایش در زندگی به خوبی یا بدی تأثیر می‌گذارد.
یک محیط زیست سالم برای ما ضروری است و تمایل به داشتن چنین محیطی در همه ما وجود دارد. اما داشتن این چنین محیطی بدون تلاش و توجه، دست‌نیافتنی خواهد بود. برای به‌وجود آوردن این چنین محیطی مردم باید بدانند چگونه مدیریت یک محیط پاک و سالم را در دست بگیرند.
آموزش به مردم می‌تواند بهترین راه برای داشتن محله‌ای تمیز و ایده‌ال و درمجموع شهری زیبا باشد. متأسفانه در کشور ما با وجود برخی تلاش‌های انجام شده برای محیط زیست، همواره بسیاری از مردم هیچ‌نوع توجهی به محیط اطراف خود ندارند و با بی‌اعتنایی از کنار آن می‌گذرند.
روستاییان به‌خاطر مشکلات اقتصادی و فرهنگی، دیگر توجه گذشته خود را به محیط طبیعی و زیبایی آن ندارند .چهره روستاهای ما نه دیگر شبیه به گذشته‌اش است و نه شبیه به شهر. درختان تنومند با بی‌رحمی تمام قطع می‌شوند و به‌جایشان ساختمان‌هایی با نماهایی زشت ساخته می‌شوند. مردم به روستا‌ها و مناطق طبیعی هجوم می‌برند و برای لذت بردن در چنین مکان‌هایی دست به نابودی طبیعتش می‌زنند. در اینجا سعی داریم سه نکته کوچک و ساده را برای نگهداری از طبیعت محلی به شما معرفی کنیم.
نکته اول: اطراف خود را تمیز نگه‌دارید
هیچ‌گاه اجازه ندهید در اطراف محله و در نزدیکی خانه شما آشغال جمع شود. در بسیاری از کشورهای اروپایی، برای هر ساختمان مسکونی، مکانی مشخص همراه با سطل‌های بزرگ برای گذاشتن آشغال درون آن‌ها وجود دارد؛ از همین رو چنانچه فردی دیرتر از زمان جمع‌آوری زباله، آشغال خود را در سطل بگذارد، مشکلی برای محله و منطقه مسکونی به‌وجود نمی‌آید. متأسفانه رشد میکروب و شیوع بیماری از همین پرتاب آشغال در کنار خیابان‌ها بیشتر است تا گذاشتن آن‌ها در سطل‌های مخصوص. با این حال متأسفانه در کشور ما چنین سیستمی وجود ندارد؛ اما شاید بد نباشد شما توجه بیشتری به زمان گذاشتن آشغال خود داشته باشید و هر زمان که دوست داشتید آن را پشت در خانه خود نگذارید.
نکته دوم: محیط اطراف خود را سبز نگه‌دارید
سعی کنید کمی از وقت خود را صرف درخت‌کاری و گل‌کاری در اطراف خانه‌تان کنید. کاشت درخت و حتی کاشت درختان میوه‌ای، به داشتن هوای پاک به شما کمک می‌کند. درختان و گیاهان نه تنها هوای پاک، بلکه لذت و آرامش نیز به شما می‌بخشند. شما می‌توانید همسایگان خود را نیز تشویق به کاشت و گل‌کاری در اطراف منزل کنید. چنانچه فردی را دیدید که بدون هیچ دلیلی، در منطقه‌ای درخت یا گلی را نابود می‌کند، بی‌توجه از کنارش رد نشوید. اهمیت‌دادن به محیط زیست، اولین قدم برای بهبود آن است.
نکته سوم:فضای اطرافتان را متمدن نگه دارید
دادزدن، دعواکردن، فریادکشیدن، بوق‌زدن‌های بی‌جا در زمان خواب مردم و هر نوع رفتارهای ضدفرهنگی، محله شما را به منطقه‌ای بدون رفتار شایسته تبدیل می‌کند. این رفتار‌ها استرس، ترس و افسردگی را در بین ساکنان به‌وجود می‌آورد و از همین رو مراقبت و توجه به محیط اطراف را کمتر می‌کند. نگه‌داشتن صلح‌آمیز یک محله همانند نگه‌داشتن محله‌ای سبز و تمیز اهمیت دارد.

منبع: شهرآرا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۱۲
حمید باقری و امیررضا باقری.

13فروردین

روز طبیعت

محیط زیست

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی