کمسار در گذر زمان

توجه به محیط زیست و توسعه فرهنگی جامع و پایدار

کمسار در گذر زمان

توجه به محیط زیست و توسعه فرهنگی جامع و پایدار

کمسار در گذر زمان

حب الوطن من الایمان _پیامبر خاتم (ص)_
با سلام و احترام خدمت همه اهالی محترم و بزرگوار کمسار و محلات همجوار .ضمن عرض خوش آمدگویی به شما بزرگواران بابت بازدید از وبلاگ کمسار .به عرض می رساند این وبلاگ با همه نقضان و کم و کاستی هایش درصدد شناسایی و معرفی چهره واقعی کمسار و اهالی محترم آن و روستاهای همجوار تشکیل گردیده و برآنست که با همت همه دوستان و اهالی محترم آن (اعم از مهاجرین ،ساکنین ) گامی در جهت معرفی تاریخچه ،موقعیت جغرافیایی،اقلیمی و فرهنگ ناب مردم آن بر دارد بنابراین انتظار می رود با ارایه پیشنهادات و انتفادات مفید و سازنده ما را یاری نمایید . منتظر ارایه مطالب مفید تاریخی ،اجتماعی ،فرهنگی ،ورزشی ،و... شما بزرگواران هستیم . تا گامی در جهت توسعه فرهنگی این روستای تاریخی بر داشته باشیم . با سپاس فراوان حمید باقری

rua_img_20170704_071527.jpg

دلایل عدم مشارکت روستاییان در توسعه  فعالیتهای فرهنگی 

                                           
     آنچه که این روزها توجه هر فرد مطلع از  فرهنگ اجتماعی و نقش تعاملات انسانها در کیفیت بخشی به محیط زندگی که مسبب  ایجاد روحیه با نشاط در آدمی و بالطبع افزایش طول عمر انسانها می باشد را ، به خود جلب می نماید  ،مشاهده عدم مشارکت اهالی برخی از روستا ها درزمینه فعالیتهای فرهنگی ،اجتماعی است. البته عوامل مهمی در این امر دخیل می باشد.که نگارنده تلاش می نماید که مهمترین و  تاثیر گذارترین  آن عوامل را  بیان نماید.                        1_عدم اعتماد متقابل.        
     در حقیقت  اعتماد لازم در فضای روستا  وجود ندارد که دلیل این امر می تواند شاید سطح سواد پایین تر  اهالی روستا باشد کلاً افراد کم سواد و یا بیسواد یا همه چیز  را سیاه سیاه می بیند و یا همه چیز را سفید سفید ،کلاً اعتقادی به اعتدال ندارند .هر حرکتی که میخواهد شکل بگیرد اولین سوال در ذهنشان اینست که آیا  این حرکت تامین کننده منافع خود و خانواده اش هست یا خیر؟  ،اگر تامین کننده آنی نیازهایشان نباشد با آن مخالفت می ورزند ،یعنی اصولاً به برنامه ریزی و برنامه کوتاه مدت ،میان مدت و بلند مدت نمی اندیشند. و اعتقادی به برنامه ندارند .                      
    2- اهالی روستا بعلت درگیر بودن با مشکلات ومصائب مربوط به زندگی خویش تمایل چندانی به مشارکت در امور فرهنگی ندارند و اصلاً مسایل فرهنگی را ضروری نمی دانند. کلا اعتقاد ندارند که توسعه فرهنگی نقش بسیار زیادی در توسعه اقتصادی جامعه و خانواده بازی می کند ،یعنی هنوز باور ندارند که توسعه اقتصادی در گرو توسعه فرهنگی و سیاسی می باشد.  بنابراین باید توجه داشته باشیم  که مهمترین و بارزترین ویژگی یک جامعه روستای ایده آل ،سطح فرهنگ افراد آن جامعه  یا  روستا می باشد.فرهنگ غنی فقط در سواد خلاصه نمی شود بلکه مدارج علمی ،درک و آگاهی عمومی(سواد اجتماعی )  یکی از خصوصیات مهم اینگونه جوامع می باشد.در واقع یکی از آفات جامعه امروز ما نه در روستا بلکه کل جهان سوم  عدم افزایش معلومات در زمینه سواد به معنای امروزی نه سواد دانشگاهی می باشد. در جوامعی که سطح  فرهنگ و آگاهی مردم بالا باشد، افراد علاوه بر تلاش در جهت ارتقاء مادی و معنوی زندگی خانوادگی ،برای پیشرفت محیط اجتماعی خود نیز تلاش مستمر دارند .( محیط خانه و اجتماع را لازم و ملزوم یگدیگر می دانند.)  
    اگر واقعا قرار است ما به توسعه پایدار روستایی با مشارکت روستاییان برسیم ، باید واقع بین باشیم .باید نیازهای جامعه وروستایمان را بشناسیم و با مشارکت  حداکثری در تامین نیازهای آن تلاش نماییم و آن وقت با مشارکت روستاییان برای رسیدن به توسعه پایدار وروستایی حرکت نماییم. برای دستیابی به چنین هدفی تمام مردم و  همه اقشار باید دست در دست یگدیگر بگذارند و با وفاق و همدلی در رشد و شکوفایی روستا یاور و مددکار یکدیگر باشند .  

                                                                                            حمید باقری
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۹
حمید باقری و امیررضا باقری.

روستای کمسار بزرگ

کمسار بزرگ

نظرات  (۱)

بسیار عالی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی