کمسار در گذر زمان

توجه به محیط زیست و توسعه فرهنگی جامع و پایدار

کمسار در گذر زمان

توجه به محیط زیست و توسعه فرهنگی جامع و پایدار

کمسار در گذر زمان

حب الوطن من الایمان _پیامبر خاتم (ص)_
با سلام و احترام خدمت همه اهالی محترم و بزرگوار کمسار و محلات همجوار .ضمن عرض خوش آمدگویی به شما بزرگواران بابت بازدید از وبلاگ کمسار .به عرض می رساند این وبلاگ با همه نقضان و کم و کاستی هایش درصدد شناسایی و معرفی چهره واقعی کمسار و اهالی محترم آن و روستاهای همجوار تشکیل گردیده و برآنست که با همت همه دوستان و اهالی محترم آن (اعم از مهاجرین ،ساکنین ) گامی در جهت معرفی تاریخچه ،موقعیت جغرافیایی،اقلیمی و فرهنگ ناب مردم آن بر دارد بنابراین انتظار می رود با ارایه پیشنهادات و انتفادات مفید و سازنده ما را یاری نمایید . منتظر ارایه مطالب مفید تاریخی ،اجتماعی ،فرهنگی ،ورزشی ،و... شما بزرگواران هستیم . تا گامی در جهت توسعه فرهنگی این روستای تاریخی بر داشته باشیم . با سپاس فراوان حمید باقری

مصاحبه با آزاده سرفراز حسن بهاری کمساری

چهارشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۶ ق.ظ
بیست و ششم مرداد ماه یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده ‏ای است که پس از تحمل سال‏‌ها شکنجه و دوری از عزیزان به شرف افتخار آزادگی نائل شدند .صبوری خانواده این عزیزان در دوران اسارت بسیار مایه افتخار و مباهات بود.
 
  بهمین مناسبت بهانه ای دست داد تا در خدمت یکی از آزادگان قهرمان سرزمین ایران اسلامی و روستای کمسار شفت باشیم.
از این عزیز بزرگوار خواستیم ضمن معرفی کامل بیوگرافی خویش به  تشریح تاریخ اعزام خود به جبهه های حق علیه باطل و تاریخ اسارت و بیان خاطراتی از ایام افتخار آمیز اسارت بپردازد.
qea9_۲۰۱۷۰۸۱۶_۱۸۵۸۵۴.jpg
نام : حسن 
نام خانوادگی : بهاری 
محل تولد: کمسار شفت 
سال تولد:1343
مدرک تحصیلی :کارشناسی ارشد مدیریت مالی 
شغل : کارمند علوم پزشکی گیلان 
محل سکونت:شهر رشت

    این آزاده قهرمان می گوید در سال 1365 به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام گردیده و پس از دو ماه آموزش، به خط اول شرهانی، مکانی که هم ولایتیش محمد علی جهانگیری در آنجا شهید شده بود، مستقر گردیدند. وی بیان می نماید که پس از بیست و سه ماه خدمت، در تاریخ 21-4-67 به اسارت دشمن بعثی عراق در آمدند.
   پس از دو سال و اندی اسارت، در تاریخ 1-06-69، به میهن خویش باز گشتند.
   متانت و بزرگ منشی این عزیزان سبب گردید که نتوانیم خاطرات زیادی از زبان این عزیز بشنویم اما بیان فرمودند که همه ی مشکلات را به امید پیروزی نیروهای جان بر کف ایران اسلامی، تحمل می نمودند که خدا را شکر، با پذیرش قطعنامه شورا امنیت، این آرزو تحقق یافت. آقای بهاری نیز می گوید، دوره اسارت را نمی توان با کلام و زبان بیان نمود و درواقع اسارت، آدمی را صاحب یک مکتب می کند. مکتب مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی.
  آنچه که توانستیم از زبان این بزرگوار بشنویم، این بود که شرارت این دشمن پلید ایران زمین به گونه ای بود که در روز اول اسارت، از ساعت 6 صبح الی 9 شب در مسیری که قرار بود از شرهانی آنان را به بغداد انتقال دهند، در آن مسیر گرم و سوزان در حالیکه همه ی اسرای عزیز از فرط گرسنگی و تشنگی، تاب و توان راه رفتن را نداشتند، دشمن بعثی نه تنها به آن عزیزان جرعه ای آب و یا تکه ای نان نمی داد بلکه بخاطر اذیت و آزار روحی سربازان رشید اسلام، غذا و آب را بر زمین می ریختند و اما از دادن به اسرا دریغ می ورزیدند. اما هیچکدام ازین عوامل، نتوانست ذره ای از ایمان و اعتقاد این سربازان بزرگ ایران اسلامی بکاهد. 


   با تشکر از آقای حسن بهاری بابت زمانی که در اختیار ما قرار دادند.
احترام به طبیعت احترام به زندگیست و احترام به زندگی احترام به خالق است.
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۶/۰۶/۰۸
حمید باقری و امیررضا باقری.

آزاده

حسن بهاری

کمسار بزرگ

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی